مهارت آموزي براي دانشجويان برنامه ريزي شود


مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد با توجه به آمار بالاي دانشجويان فاقد مهارت جوياي كار ، برنامه ريزي براي ارائه آموزش هاي مهارتي براي اين قشر را حائز اهميت عنوان كرد .


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد ضمن تأكيد بر استقرار نظام جامع آموزش مهارت و فناوري ، ايجاد ساز و كارهاي اساسي ، شناسايي تكنولوژي هاي نوين موجود در كشور و مشاركت تمام دستگاه هاي اجرايي را لازمه استقرار اين نظام دانست .


حبيب الله كارگر لازمه عملياتي شدن نظام آموزش مهارت و فناوري را همگرايي همه دستگاه هاي اجرايي خواند و افزود : درك صحيح اين نظام و اجراي تمام بند هاي آن ضروري است و اجرا و تثبيت آن به گام هاي اساسي نياز دارد .


وي يكي از محورهاي مهم آموزش هاي فني و حرفه اي را آموزش هاي تكميلي بين سطوح تحصيلي عنوان كرد و گفت : بايد در حوزه آموزش هاي تكميلي بين سطوح تحصيلي به صورت استاني و با توجه به ويژگي هاي بومي برنامه ريزي شود كه نقش آموزش هاي فني و حرفه اي در اين خصوص بسيار حائز اهميت است .


وي با بيان اينكه آمار دانشجويان فاقد مهارت و جوياي كار بسيار بالاست اذعان كرد : بايد براي مهارت آموزي اين افراد برنامه ريزي شود ضمن اينكه از بخش عمده اي از فرصت هاي شغلي به دليل فقدان مهارت نيروي كار استفاده نمي شود كه بايستي به واسطه آموزش هاي مهارتي و برنامه ريزي دقيق خلاء موجود برطرف شود .


كارگر يكي از وظايف مهم در نظام آموزش مهارت و فناوري را شناسايي تكنولوژي هاي منطقه اي و تهيه بسته هاي آموزشي براي اين تكنولوژي ها ذكر كرد و بر توسعه تعاملات بين المللي براي كسب تجارب جهاني و ارتقا مربيان آموزش فني و حرفه اي تأكيد كرد .


وي با اشاره به طرح آمايش نيروي انساني بيان كرد : اين طرح از لحاظ كمي و كيفي بايد با برنامه ريزي هاي آموزشي و بر اساس شرايط محيطي و اجتماعي صورت گيرد تا سرمايه گذاري هاي آموزشي ، مفيد و پر بازده واقع شود .


مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان آينده پژوهي ، نياز سنجي و شناسايي قابليت هاي موجود در استان ها و ارائه آموزش بر اساس نياز بازار كار و افزايش ظرفيت ها و توانمندي هاي آموزش هاي فني و حرفه اي را ضروري دانست .


كارگر بر افزايش كيفيت آموزشي و رصد كردن اثر بخشي و رضايتمندي مخاطبان از آموزش هاي مهارتي تأكيد كرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا